" Dla nich mnie nie ma, lecz dla ciebie jestem..." - ŁOWCY - MIĘDZY ŚWIATŁEM A CIENIEM

 Annie, główna bohaterka książki, wraz z rodziną przeprowadza się do miasta, w którym od dłuższego czasu dzieją się zagadkowe morderstwa. Dziewczyna stara się zachować zimną krew i nie popadać w panikę, nawet wtedy, gdy zbrodnie zaczynają się coraz bardziej nasilać. Wszystko zmienia się jednak, gdy rano, po obudzeniu znajduje w swoim pokoju krzesło, którego w jej domu nigdy wcześniej nie było. Annie nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że to dopiero początek jej przygody, a może nawet walki o śmierć i życie...


Historia Annie już od pierwszych stron naprawdę mnie zaintrygowała. Połączenie świata realnego ze światem fantasy okazało się tu być jak najbardziej udane. Warto zauważyć, że często książki fantastyczne opierają się na dość utartych schematach. Wampiry, wilkołaki i inne powszechnie znane stwory to postacie dobrze nam znane. Dlatego też, lubimy gdy pojawia się coś innego i w pewien sposób świeżego.

Alan Pałczyński w swojej książce tworzy nową rasę "potworów", ukazując przy tym do czego jest w stanie posunąć się człowiek. Wystarczy tylko jedna kusząca propozycja, by stał się istotą żadną krwi. Autor w ten sposób przedstawia nam swoją wizję człowieka współczesnego, który siebie i wartości materialne stawia na pierwszym miejscu, zatracając przy tym swoje człowieczeństwo.
Nie chcę tutaj zdradzać zbyt wiele, więc zostawiam tylko cytat:
"Za cenę niewinnych dostaniemy dar życia."

Jeśli chodzi o akcję utworu, to toczy się ona naprawdę szybko. Nie brak tutaj zwrotów akcji i wydarzeń, które powodują, że czytelnik nie jest w stanie oderwać się od książki, choćby na krótką chwilę. Muszę przyznać, że świat wykreowany przez autora wciągnął mnie doszczętnie. Każda z postaci była na swój sposób charakterystyczna. Jest to bardzo ważne, gdyż często można w książkach zauważyć, że wszyscy bohaterowie są do siebie podobni i niczym się nie wyróżniają.

Szczerze polecam tę książkę fanom fantastyki i nie tylko. Mi, jak na razie, pozostaje czekać na kolejną część. Mam nadzieję, że się ona pojawi...





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Frigiel i Fluffy... - Minecraft'owy świat

MERY MAJKA - Sylwia Lipka

"Razem z moimi przyjaciółmi mogłam albo zwyciężyć wojnę... albo wywołać apokalipsę." - KSIĘŻYCOWE SERCE